Ja vēl kādu laiciņu atpakaļ "Rīgas Ritmi" bija
ikgadējs notikums, tad šobrīd "...prieks teikt, ka notikums kļuvis par
procesu," festivāla preses konferencē pauda Dzidra Šmita, Rīgas Domes
Izglītības, Sporta un Kultūras departamenta Kultūras pārvaldes
priekšniece, departamenta direktora vietniece. Un tiešām, "Rīgas Ritmi"
šogad uz koncertiem aicinās trīs reizes. Pirmā, pavasara sesija,
gaidāma 26.-30. aprīlī Kongresu namā.
Vairs nav noslēpums, ka 30. aprīlī "mazo" festivālu noslēgs Bobijs
Makferins, kuru, šķiet, pazīst gandrīz visa pasaule, kurai pieejams
radio vai cits publiskais medijs. Pērn izdotais trīs Grammy nominētais
albums "VOCAbuLaries" tiks atskaņots kopā ar "Chicago Children's Choir"
ar Džozefīni Lī pie diriģenta pults. Kā zināms, "Rīgas Ritmi" aktīvi
sadarbojas ar ASV pārstāvniecībām Latvijā, un šīs apvienošanās auglis ir
festivāla prezentēšana tādās pilsētās kā Vašingtona un Čikāga.
26.aprīlī pavasara sesiju atklās "European Jazz orchestra", kurā
piedalīsies 17 talantīgi, profesionāli un džezu mīloši mūziķi no visas
Eiropas. Katru gadu jauns sastāvs, kurš nepieļauj vaļības (kāda
slinkošanas gadījumā mūziķis vienkārši tiek "atstāts mājās") un katru
gadu – jauns repertuārs. "European Jazz orchestra" sastāvā ir
uzstājušies arī vairāki Latviešu mūziķi, piemēram, visiem zināmais
vokālists/trompetists Intars Busulis un basists Staņislavs Judins. Šogad
bigbends vairāk nodevies pasaules mūzikas izpētei, tāpēc programma būs
ar nelielu etnisko piesitienu.
29.aprīļa vakars sastāvēs no divām daļām, tomēr abām līdzīga rakstura
– aktīvā, latīņu karstasinīgā džeza caurvītām. Pirmais uzstāsies šobrīd
skaļākais Brazīlijas džeza pianists Hamleto Stamato, kurš plašāk
pazīstams ar savu samba-jazz un oriģinālajiem aranžējumiem. Rīgā viņš
uzstāsies kopā ar Augusto Matoso, Eriveltonu Silvu, Vidoru Santiago un
Pauliņju Trompetī (Augusto Mattoso, Erivelton Silva, Widor Santiago,
Paulinho Trompete) pavadošajā kvinteta sastāvā.
Otrs mākslinieks izcelsies ar savdabīgo instrumenta izvēli – Omārs
Puente (Omar Puente) pārvalda vijoli, kas nav raksturīga džeza mūzikas
stilam. Tomēr viņš un viņa sekstets pārliecinoši spiež uz salsas stila
attīstību un noturību. Kubas pārliecinošākā un slavenākā eksporta prece
viennozīmīgi ir "Buena Vista Social Club" un visi spēlmaņi, vokālisti un
personības, kas apvienībai gājuši cauri, tomēr Omārs Puente spēj tikt
vaļā no lielākās daļas pūšamo instrumentu, jo viņa spēlētprasme un pati
vijole reti kad izklausās pēc vijoles. Viņš šo instrumentu ir pārvērtis
par salsas flamenko ģitāru, kuru spēlē ar lociņu.
Konferencē Gētes institūta Kultūras nodaļas programmas asistente
Antra Balode pauda pārliecību, ka "Rīgas ritmi patiks gan tiem, kuriem
interesē meistarklases, kuriem pievilcīgs šķiet profesionālisms vai arī
tiem, kuri saprot, ka festivāls nav nekas ārkārtīgi nesasniedzams, bet
ir viegli baudāms". Lūkojoties uz pavasara māksliniekiem, jāgarlaikojas
nebūs – šis varētu kļūt par pēdējā laika karstāko pavasari.

Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru